onsdag 30. november 2011

Adventstid og kosetid


Nå er det endelig adventstid!
Jeg er en skikkelig juleperson,
og 1. søndag i advent er det "lov" å begynne med jula.
På søndag dro jeg frem julepynt, julemusikk og ba over
søster m/ familie til pepperkakebaking og pepperkakehuspynting.
Vi fikk også tatt oss en tur på julegrantenning på velhuset,
og nissen kom en tur for å dele ut adventskalendere til alle barna.
En virkelig koselig dag!
Faktisk så koselig at min nevø på 5 år trodde at det var julaften vi hadde feiret.


I morgen er det 1. desember, og da er det klart for adventskalendere.
Gutta er heldige som har så juleglad familie,
så de har, i tillegg til nevnte sjokokalender fra nissen, 4 kalendere til...
Deres bestemor har brodert en kalender til hver av dem:



I tillegg har de en pakkekalender fra meg, og en liten godterikalender
(den har de bare fordi jeg ble inspirert i fjor til å lage den):


Til slutt så må de jo også ha SingSang-kalenderen,
som nå er blitt tradisjon.
En julesang hver morgen er virkelig kos!





Men vi voksne er ikke helt glemt!
5-åringen kom nemlig hjem fra overnattingsbesøk
hos sin bestemor med en hjemmelaget kalender til oss.
Han er så omtenksom og søt!
(Og så ble han bare SÅ fortvilet da han kom på at ingen av oss liker marsipanen...)





Jeg kom over en super ide for et par dager siden,
og den måtte jeg stjele.
Jeg så nemlig på Ellens sweet world på FB
en adventsstake laget av pepperkake!
Genialt!
(Hennes er en del finere enn min, men sånn er det bare...)




Ønsker alle en fin og fredelig førjulstid, og avslutter med en nydelig julesang:

4 kommentarer:

  1. Juletida er så herlig :)

    Vakre kalendere! Den fra guttungen var koselig *smile*

    Jeg har kommet tilbake til hotellrommet etter en fantastisk kveld, med fabelaktige bloggedamer. Nå blir det en liten bloggerunde før jeg finner senga.

    klem

    SvarSlett
  2. her var det sikkelig advent inspirasjon..:-)) bra jobba...:-) Fortsatt god helg..kos deg..)

    SvarSlett
  3. Ojojoj, 4 kalendere??!! Ikke rart han tror det er julaften:-)
    Veldig koselig den han hadde laget til dere, da:-)
    God helg!
    Hilsen Jeanette:-)

    SvarSlett
  4. Hei, så koselig stemning! Du har vunnet blogglotteri inne hos meg:) Sender du meg adressa di på volonoma@gmail.com Ha en strålende dag! Klem Mona

    SvarSlett